Yeni Albüm Korkusu  

Posted by Genç in


Gündüz çok uyuduk tabi, gecenin bir yarısı uyku tutmadı. O zaman vaktimizi yazarak değerlendirelim.

Bilmiyorum bir tek bende mi var ama yeni bir albümü dinlemekten çok korkuyorum. Özellikle sevdiğim bir sanatçı ise şayet, daha da korkunç bir hal alıyor bu durum. Sıcak bir örnekle konuyu pekiştireyim; Sezen Aksu. Eski şarkılarını keyifle dinlerim her zaman. Hayranlık düzeyinde sevgi beslerim. Ama gelin görün ki yeni bir albümü var, hiç olmamış bence. Sezen Aksu'nun bir şarkısını dinledik mi 10 defa daha dinleyesimiz gelirdi. Yıllar geçse de unutulmazdı. Ama bu yeni albümünde zerre akılda kalan bir parçası yok. Her şarkıyı bir an önce bitsin belki diğeri güzeldir diye dinledim, albüm bitti sonra kapadım kaldırdım bir kenara. Bir mucize olmazsa da bir daha dinlemeyeceğim.

İşte bahsettiğim "yeni albüm korkusu" bu albümü dinlemeden önce yine kendini gösterdi. Acaba diyorum önyargılı mı yaklaştım ancak güzel bir şarkısı olsaydı beğenirdim gibime geliyor. Ki zaten Sezen Aksu seven arkadaşlarımdan bu albümü beğenen çıkmadı. O zaman Sezen ablam, ne gerek vardı bu albüme. Sen bir albüm yaptıysan, efsane şarkılar olacak içinde. Fasa fiso şarkılardan albüm yapıp sattırmayacaksın.

Aslında eski sistem çok iyiymiş; biz yetişemedik. Az şarkı alan plaklar sayesinde sanatçıların en güzel parçası ortaya çıkarmış. Yıllarca tek parça üstünde çalışılırmış. Zaten o yüzden eski parçaların çoğu ezbere biliniyor. Şimdi iş öyle değil ki. Genel olarak bir ya da iki şarkısı güzel oluyor albümlerin, gerisi zorlama şarkılar. İnsana en ufak bir şey hissettirmiyorlar. Şarkılar öylesine gelişigüzel yazılıyor ki albüm içinde tutarlılık yok. Geçen radyoda Asya'nın bir parçasını dinledim ki Asya benim için "Beni Aldattın" şarkısında kafesin içindeki Asya'dır, şarkının adı "Gittin Gideli", illa ki bileni çoktur bu şarkıyı. Çok hoşuma gitti, öğrendim ki yeni albümmüş, albümü aldım dinlemeye başladım. "Gittin Gideli" şarkısı bitti, Asya bizi sürükledi, hasrete sardırdı bir baktık o da ne.. Bir sonraki şarkı "Git Güle Güle", yolun açık olsun diyor şarkı. E sen az önce ağlıyordun gitti diye, ne ara kopmaya başladın diye sormazlar mı? Dinleyene yazık değil mi? Adam ağlıyordu gitti diye, sendin her şeyim senle tamamdım dedirttin, sonra git güle güle yolun açık olsun diye eğlendirmeye çalışıyorsun. Olmaz.. Birinden biri olmayacak. İşte bir tane güzel şarkı, böyle 10 tane kolpa şarkının yanında ezildi benim için. Şimdi hoşuma giden parçasını da dinlemiyorum.

Bütün bu olanlardan sonra Selda Bağcan'ın yeni bir albümü çıktığını öğrendim. Bende yine aynı korku başladı. Tırsa tırsa ilk şarkıyı açtım, Selda yine aynı Selda. O muhteşem sesi, yeni şarkıları çok hoşuma gitti. Ayrıca albümde Sarı Gelin'i de yorumlamış, mutlaka dinlenmesi lazım. Nakaratta korovari bir şey giriyor, 50 kere üst üste dinlesem bıkmam. Diğer şarkıları da güzel, Selda Bağcan'a yakışan bir albüm işte. Korktuğum başıma gelmedi, demek ki önyargılı değilmişim, sevebiliyormuşum. Selda sevenlerin beğeneceklerini düşünüyorum.

Konuyu toparlamak gerekirse, bir tane şarkı yapın o da güzel olsun 50 sene söylensin, yeni gelen şarkıcılar şarkı bulamasın sizin şarkılarınızı söylesin tıpkı şimdi "Dalgalandım da Duruldum", "Yıldızların Altında" vesaire gibi. Veya olmuyorsa hiçbir şey yapmayın, gözümüzden düşmeyin.

Gören de bütün sanat camiası okuyor zannedecek..

This entry was posted on Pazar, Temmuz 13, 2008 at 17:45 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 yorum

Adsız  

Hareketli şarkılar çok kötü abi :)

Diğerlerini döndürüp döndürüp dinliyorum. Selda'dan bahsediyorum.

31 Temmuz 2008 00:34

Yorum Gönder